Friday, September 11, 2009

Jumpa Geng Lama

Salam,

Nile gambar-gambar yang aku sempat ambik masa sesi iftar geng Mrsm Kuantan aku ni aka Kuatagh91..Mulanya aku tak rancang nak pergi tapi bila Hazeli insist..then aku pun ok jek..lagipun nak jumpa kawan-kawan lama..yelah hampir 18 tahun tak jumpa jadi nak juga tahu perkembangan..Dari Rembau aku bertolak ke Kuala Lumpur..since aku pun dah lama tak ke area Damansara so aku decided nak parking ke rumah Hazeli di Puncak Jalil. Sampai kat rumah dia aku ternampak mak si Hazeli..aduhai lame btul tak jumpa Mak Pah ni..dulu mase kecik-kecik sampai lah besar Mak Pah sentiasa mengikuti perkembangan aku...almaklumlah aku ngan si Hazeli sekolah sesama dari sekolah rendah sampai MRSM..

So dalam pukul 5 : 40 kitaorang gerak dari Buki Jalil..jamm masyaAllah..tak dapek nak nolong eh do..akhirnya sampai ke Ikea Damansara dalam pkul 6:50 petang..

Sampai sahaje ke tempat yang di tuju ..ku lihat manusia beratur panjang untuk berbuka ..mane diorang ni? Tak lama lepas aku tepon Meri..dia pun muncul siap bagi sticker lagi kena tampal kat baju..kalau tak Bangla tak bagi masuk..cheh...Bangla pun sampai Mesia ada power..sape brani lawan tak dapek makan..herga pun oklah 16.90 je..kalau tempat lain puluh puluh jugak le rege dia.. Gamba2 yang ada ini telah diuploadkan dalam Facebook aku tapi ada jugak yang takde Facebook so hopefully dapat jugakle kongsi-kongsi gambar ni..especially kak Ezanor kita tu..



Jeng-jeng-jeng.. ha inilah dia muka kawan-kawan kita yang sempat aku titipkan..
 Serol ni roomate aku kat blok G, selain Kem, Sharulmizan, Cokmat dan Sulaiman Bujang (our junior)..ada sorang lagi tapi tak ingat..Serol la ni lecturer di UiTM Shah Alam. Kelihatan jugak tu orang kuat Meri dan Ezanor sedang rancak berbual..
Kuih koci, buah tembikai, kurma ..introduction
Ntah apele yang di gelakkan kan oleh si Zaidi dan Hazeli tu..
On the background wife Ah Chong dan Nor Zayana...
Hehe si abang come Junier..rakan sepermainan hoki dedulu..siap gi sukan Zon Timur masa form 4 kat KT..Now kerja as an engineer ..kat mane ..tak tau..nanti tanya lebih detail..
Haizul Azril...hah sape nak buat auditing bleh sub kat abe kito nie..kira duit je kijo dio ni..
Bereng..seb baik tak bawak Ferrari kalau bawak nak tumpang balik ko Rombau..
Zaidi Zahidin..itu oil and gas company punya GM..ada kerja kosong tak bro..sorry ye..sekrang ni pun ramai nak kena VSS ni..1 tahun 20 hari punya gaji kena bayo...
Tak puas hati kat Ikea sambung plak TT session kat seberang Ikea tu ..nama nya Teh Tarik Place..
Kelihatan wife Zaidi, yang sedang berbadan dua anak yang ketiga pekena mee goreng ala Laut Merah..Mazwin kat sebelah tu berkata dalam hati ..hmm sedap nampak nak sket...
Kelihatan Ahcong, Mazwin dan Haizul..sembang ape tu..yelah mesti banyak crita... So habis sesi dalam kul 11 malam trus aku balik ke Rembau membawa kenangan indah bersama kawan2. Akhir kalam
Kalau ada sumur di ladang
Boleh kita menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Boleh kita berjumpa lagi..

2 comments:

  1. Ini semua rakan-rakan yang anda jumpa kat facebook ke bro..?

    Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir Batin..

    ReplyDelete
  2. ni kawan-kawan masa kita skulah form 4&5 d mrsm kuantan

    ReplyDelete